komfort snu

Dziesięć problemów, przez które nie możesz spać

Stukot obcasów na parkiecie, jęk pełen znudzenia czy pomruk przyjemności… Nocą nawet najdrobniejszy dźwięk może stać się utrapieniem. Zebraliśmy dziesięć sytuacji, które z pewnością nie są obce osobom cierpiącym na problemy z zasypianiem.

1. Stukot obcasów sąsiadki o pierwszej w nocy, kiedy obowiązkowe powinny być kapcie. Porozmawiaj z nią o zaletach ocieplanych balerinek. Nie wydają żadnych dźwięków, a do tego pomogą sąsiadce zasnąć, bo porządnie grzeją stopy.

2. Tykanie zegara, który spóźnił się na ostatni pociąg do epoki cyfrowej. Wyciągnij z tego nauczkę, że dźwięków w mieszkaniu powinno się unikać równie starannie jak dźwięków z zewnątrz.

3. Zbieganie się twojego cyklu snu z cyklem odwirowywania pralki sąsiada. Jeśli nie chcesz czekać, aż program dobiegnie końca, pomocne przy zasypianiu mogą się okazać techniki relaksacyjne.

4. Stary jak świat fakt, że kot to jednak zwierzę nocne. Nie wpuszczaj Puszka do sypialni, jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo, że obudzi cię w nocy. Zamykaj drzwi do sypialni.

5. Ten niewidzialny okruszek pod prześcieradłem, który tak okropnie stwardniał od czasu poprzedniego śniadania w łóżku. Sypialnia to nie jadalnia, biuro ani sala kinowa – sypialnia idealna to miejsce przeznaczone wyłącznie na sen i nocne igraszki.

6. Skarpetki, które są tak strasznie daleko od twoich zimnych stóp. Aby uniknąć podobnych przykrych chwil, przed snem weź ciepły prysznic lub zrób sobie gorącą kąpiel – dzięki temu rozgrzejesz się i zrelaksujesz.

7. Bąbelki powietrza, od których bulgocze cały kaloryfer. Jeśli nie jesteś w stanie zignorować tej niedogodności dzięki technikom relaksacyjnym, spróbuj odpowietrzyć grzejnik.

8. Stukanie okiennic, kiedy wieje wiatr. Przy tej okazji przypominamy, że najlepiej zamykać okiennice, aby zapewnić sobie spokojny sen; melatonina (hormon snu) wydzielana jest w ciemności.

9. Bojowe okrzyki ptaków, które z jakiegoś powodu nie śpią. Jeśli przeszkadza ci ich śpiew, oznacza to, że twój organizm nie jest wystarczająco zrelaksowany, żeby zapaść w błogi sen. Co najmniej 30 minut przed położeniem się spać postaraj się wyciszyć, opracuj swój wieczorny rytuał i ćwicz techniki relaksacyjne. Będzie ci o wiele łatwiej zignorować wrzaski ptaków (i innych!).

10. Miłosne westchnienia sąsiadki (tej od obcasów). Postaraj się zwrócić jej kiedyś delikatnie uwagę, że aktywność fizyczna wieczorową porą nie jest zalecana dla dobrego snu. Bez względu na to, czy to o jej sen chodzi, czy twój!

Wypróbuj novanoc®

Potrójne wsparcie
na dobry sen

Jeśli chcesz poprawić jakość snu, ale chcesz uniknąć efektu przyzwyczajenia, wypróbuj NOVANOC® - suplement diety, którego unikalny skład kompleksowo wpiera zdrowy sen.1

Melatonina

ułatwia szybsze zasypianie

Pozłotka kalifornijska i melisa

wspomagają nieprzerwany sen

Passiflora

ułatwia szybsze zasypianie

Dowiedz się więcej
Przeczytaj powiązane artykuły

1. W odniesieniu do suplementów diety zawierających melatoninę, dostępnych w aptece w 06/2018. Produkty zostały wybrane na podstawie danych sprzedażowych IMS dostępnych od początku 2018 roku. Analiza składu została sporządzona na podstawie treści zamieszczonych na opakowaniach suplementów.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie

Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Pełna treść: Polityka cookies